Personal Wednesday

Ode aan de zus

In het jaar 2015 bloeide mijn passie op...

 

Ik was altijd wel bewust van gezonde voeding. Maar gewoon over de basis waarover veel mensen wel bezitten: niet te veel snacken en voldoende bewegen. Maar dit begrip 'gezonde voeding' kreeg in het jaar 2015 een hele andere betekenis. Dit heeft de volgende reden:

Eén van mijn zussen besloot dat 2015 haar jaar zou gaan worden. Nu zou ze het gaan doen: haar ongezonde leefstijl omzetten in een gezonde leefstijl. Gezonder gaan eten en veel meer bewegen. Niet meer 'stiekem' snacken, eigenlijk gewoon bijna helemaal niet meer snacken dat jaar.

 

Het eerste half jaar dat zij bezig was met afvallen, was ik daar niet zo heel veel mee bezig (sorry daarvoor!!!). Ik ging mijn gang wel. Vaak hoorde ik hoeveel calorieën er wel niet zaten in sommige etenswaren die ik at. Niet dat ik daar heel veel mee deed verder, maar toch gaat het je aan het denken zetten. Toen mijn zus na een half jaar al rond de 20 kilo kwijt was, werd ik toch wel nieuwsgierig wat ze daarvoor allemaal deed. Al snel ging ik online van alles opzoeken over 'gezond' eten. Wat zijn broodje aap verhalen over voeding en sport en wat is een feit. Wat at mijn zus en hoeveel bewoog ze, want ze verloor namelijk steeds meer kilo's. Op Instagram ging ik healthy bloggers volgen, waaronder FitWithMarit die mij enorm veel inspireert en motiveert. En op 31 mei 2015 plaatste ik mijn aller eerste ontbijtje, voorafgaand het sporten. En dit waren, jawel, twee broodjes met pindakaas en banaan. Echt super creatief *kuch.*

Maar daar bleef het gelukkig niet bij. In het laatste halfjaar van 2015 heb ik super veel informatie opgedaan en veel inspiratie gekregen over voeding. Bakken is iets wat ik altijd al leuk heb gevonden. Elk weekend bakte ik thuis wel wat. En voor mij als perfectionist en als een creatief persoon wilde ik mijn ontbijtjes gewoon mooi maken. Al snel gingen mijn bakjes kwark met aardbeien en havermout over naar banaan- ei pannenkoekjes, wafels, mugcakes en smoothiebowls. En vanaf juni 2016 was mijn ontbijtjes Instagram geboren. Na een lastige tijd dat jaar zat ik goed in mijn vel en wist ik als onzekere puber van 17 toch echt wel wat ik wilde. Ik sloot mijn middelbareschooltijd af, ging naar Zuid-Afrika, om vervolgens helemaal opnieuw en fris te gaan beginnen in Groningen. 

 

Nog steeds ben ik super trots op mijn zus Esther. Wat zij in het jaar 2015 heeft gefli^%@# is iets waar ik erg tegenop kijk. En zonder haar geweldige prestatie, had ik mijn passie misschien wel niet gevonden. Want wat haal ik een voldoening en waardering uit mijn Instagram account hoe die nu is. Elke ochtend word ik weer vrolijk wakker, want het is weer een nieuwe dag en ik mag weer lekker ontbijten. 

 

Es, ik zeg ik niet vaak genoeg, maar dankjewel voor die 34 kilo's die jij mooi hebt laten liggen in 2015. Want zonder die kilo's, zou Motivatingtam niet bestaan. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0