Mijn gekke maag en twee (nieuwe) recepten

2 (nieuwe) recepten + maagproblemen

 

Het is weer een mooie woensdag. Vanaf vandaag post ik de berichten om 14:00 in plaats van 20:00. Mijn reden: ik ben op woensdag altijd aan het sporten tussen 18:00 – 20:00. Tussen de lessen door haast ik altijd naar benden om de berichten klaar te zetten voor 20:00. Superslim, not! Nu dacht ik laat ik een keer verstandig zijn, want waarom om 20:00 een bericht plaatsen als het ook in de middag zou kunnen?!

 

Vorige week was ik, zoals jullie misschien wel gezien hebben, op wintersportvakantie in Italië. Na een best wel intensieve en een niet zo gezonde week, volg ik nu na de wintersport, het voedingsschema van Foodieness. Een schema die makkelijk te volgen is, super gezond is en ook nog eens super lekker. Ik deel vandaag niet echt nieuwe recepten, aangezien Foodieness deze bedacht heeft. Voor jullie zijn de recepten waarschijnlijk wel nieuw.

 

Ook volgde ik de week voor de wintersport het voedingsschema van Foodieness. Dit was meer een uitprobeersel om erachter te komen of dit schema geschikt was voor mij om te volgen na de wintersport. Dit heeft te maken met het aantal uren dat ik sport in de week en met mijn buik. Mijn buik verwelkomd helaas niet al het eten dat mensen normaal gesproken eten. Gelukkig bevat het voedingsschema van Foodieness geen producten die mijn maag niet zo leuk vindt. Ik zit nu op dag drie van het schema en ik ben aan het genieten.

 

Wat eet ik nou precies?

Maandag begon ik de dag met het kwarkreceptje uit de oven. Deze staat nu ook online! (klik hier) Als tussendoortje stond er een volkoren cracker met vier plakjes runde rookvlees en een ei op de planning. In de middag at ik drie volkoren crackers met zelfgemaakte paprika spread. Als tussendoortje voor het avondeten at ik een appel en wat noten en in de avond at ik een wrap met kip, tomaat, komkommer, ui en Cottagecheese. Als laatste hapje voor het slapengaan mocht ik nog 200 gram kwark eten. Op maandagavond werk ik vaak, hierbij sport ik ook.

Dinsdag begon ik met een schaaltje overnight Chiaseed gemixt met melk en cacaopoeder. Met kwark en blauwe bessen als topping. Ook dit recept staat online. (Klik hier) Als tussendoortje at ik wat druiven en wat noten. In de middag stonden er vier crackers op de planning met twee eieren, een tomaat en 200 gram rauwkost. Als tweede tussendoortje mocht ik 200 gram komkommer eten met twee eetlepels Cottagecheese en in de avond maakte ik mijn eigen pompoen, wortel en zoete aardappel soep. Echt een aanrader! Elke dag eindig ik met 200 gram kwark.

Vandaag, woensdag, at ik in de ochtend lekkere pannenkoekjes met blauwe bessen. Dit recept plaats ik later in de week. In de middag mocht ik 200 gram kwark met kaneel eten. Net at ik 4 crackers met 4 eetlepels Cottagecheese en 8 plakjes runde rookvlees. Zo meteen mag ik een nectarine met wat noten en in de avond eet ik volkorenpasta met spinazie en witvis. En de dag eindig ik, met jawel, 200 gram kwark.

 

Hoe lekker en makkelijk klinkt dit?! Het klinkt niet alleen zo, maar het is ook zo. Aan het begin van de week doe je je boodschappen en je kan de hele week vooruit.

 

Welk eten vindt mijn maag niet zou fijn?

Ik volg dit schema natuurlijk niets voor niets. Na een ongezonde week van anders eten dan ik gewend ben, is mijn maag altijd van slag. Ook al heb ik niets gegeten wat mijn maag niet kan handelen. Ik kan namelijk geen gefrituurd eten eten. Als ik dit eet merk ik binnen een x aantal uur al dat ik misselijk begin te worden wat als gevolg heeft dat ik ziek word. Daarnaast kan mijn buik niet tegen te veel vezels. Dus elke dag brood eten is een no go. Gelukkig blijft het daarbij. Niet te vettig eten en niet te veel vezels. Het zijn maar kleine dingen, toch kom ik dagelijks momenten tegen dat mensen mij hierover weer vragen. ‘

 

Dit was mijn story deze 21 maart 2018.

 

Pease out!

 

 

X Tams

Reactie schrijven

Commentaren: 0