Motivatingtam, wat is dat nou precies?

Link ben ik met mijn beste vriendinnetje!
Link ben ik met mijn beste vriendinnetje!

Veel mensen in Groningen kennen mij als ‘Motivatingtam van de gezonde ontbijtjes.’ De afgelopen weken krijg ik vaak de vraag wat ik nou precies wil met mijn Instagramaccount en mijn Facebookpagina. Deze vragen namen nog meer toe toen ik ook mijn website online gooide. Wat wil ik nou precies?

 

 

Laten we beginnen met de basis: mensen leren gezonder de dag te beginnen.

Ontbijten is nou eenmaal de belangrijkste maaltijd van de dag. Bij bijna niet tot helemaal niet ontbijten, merk ik dat ik de hele dag door onbewust aan het snacken ben of ongezond aan het eten ben. Dit is helemaal goed te zien na het avondeten.

Een goed ontbijt hoeft niet duur te zijn of lang te duren. De meeste ontbijtjes die ik online gooi zijn binnen een poep en een scheet klaar, ook al ziet dat er soms niet zo uit. Dit komt vaak door decoratie die ik toevoeg aan mijn ontbijtjes. Dat hoeven jullie natuurlijk niet te doen!

 

 

Toekomstdroom

Uiteindelijk wil ik mij gaan focussen op kinderen, met als doel een eigenbedrijf speciaal voor kinderen. De leefstijl van de Nederlanders is de afgelopen jaar drastisch veranderd. Iets wat goed is terug te zien bij onder andere kinderen. De laatste jaren zijn fitnessbedrijven echt booming, maar is ongezonder eten en minder bewegen ook iets wat steeds ‘populairder’ wordt. Kinderen zitten vaker en langer binnen dan een aantal jaar geleden. De wereld wordt meer technischer en hier groeien kinderen mee op. Met als gevolg kinderen die na een dagje zitten op school bijna niet meer buiten ‘tikkertje of Anne Maria Koekoek’ gaan spelen, maar lekker knus binnen op de Ipad spelletjes gaan spelen of bezig gaan met het filmen voor Musically. Jaa, met een zusje van bijna tien jaar ben je toch erg up-to-date. Ik zeg niet dat het erg is om af en toe binnen lekker te gaan chillen met wat lekkers erbij, maar dan moet er daarnaast wel voldoende worden bewogen en/of goed worden gegeten.

Door de drukte van tegenwoordig zie je vaak kinderen die niet voldoende bewegen, wel vaak binnen zitten en niet eten als de gezondste. Kinderen komen hierdoor beetje bij beetje aan, waardoor  het percentage overgewicht en obesitas bij kinderen steeds meer aan het toenemen is.

 

Link ben ik met mijn beste vriendinnetje!
Link ben ik met mijn beste vriendinnetje!

 

Als kind was ik zelf ook niet de dunste. Ik was een kind die het heerlijk vond, nog steeds vindt, om haar eigen wereldje te zitten. Om mij nergens druk over te maken en mijn verstand op nul te zetten na een drukke dag. Dit deed ik vaak door het kijken van televisie, het spelen van spelletjes op de computer, of door te knutselen. Ik was niet heel vaak buiten te vinden, alleen als ik met iemand aan het spelen was. Thuis had ik ook niet echt iemand om mee te spelen, dus was ik zelf creatief en zelfstandig genoeg om dit op te lossen door iets te ondernemen. Buitenspelen was ook niet iets wat ik heel leuk vond. Gevolg: lekker veel binnen zitten, eten heel lekker vinden en daardoor opgroeien als een best wel stevig kind.

Toen ik acht jaar oud was begon ik met voetballen. En toen ik tien jaar was ging ik gelukkig groeien in de lengte. Ik weet nog heel goed dat ik, na de zomer van groep 7 naar groep 8, op school kwam en vooral ouders en juffen mij aankeken en vroegen wat ik had gedaan in de zomer. Ik was echt de lucht in gegaan, waardoor ik opeens een lange en smalle puber was geworden.

 

 

 

Ik heb het ‘geluk’ gehad dat ik de lucht in ging, een enorme sportliefhebber ben en dat ik toen al veel interesse had in gezonde voeding. Hierdoor heb ik de stevige periode achter mij kunnen laten.

Helaas zijn er nog genoeg kinderen die niet veel verstand hebben van voeding, niet van sporten houden en ook niet snel de lucht in gaan… Mijn doel is om deze doelgroep gezonder te maken, door deze kinderen te laten zien dat gezond eten helemaal niet zo heel vies hoeft te zijn, dat iedereen een soort van sport/bewegen heeft die zij leuk vinden, zodat ook zij de stevige periode achter zich kunnen laten.

 

Met als levensdoel dat kinderen over 100 tot 200 jaar vragen aan hun ouders wat het woord obesitas en/of overgewicht betekent. Aangezien iemand dat begrip zei, maar zij niet weten wat de betekenis is van het woord, omdat het bijna tot nooit meer voorkomt. Ook wel het woord laten verdwijnen.

Reactie schrijven

Commentaren: 0