Even tot rust komen

11 april 2018, ik zit midden in mijn tentamen week, Gelukkig heb ik mijn eerste twee tentamens gehad. Door alle drukte van school en stage was ik vorige week helemaal vergeten om een blog te schrijven en deze online te zetten. Nogmaals, sorry!

Eerlijk gezegd ben ik een beetje leeg. Ik merk dat alle drukte van school, stage, werk en andere verplichtingen even allemaal te veel werd, of nou ja eigenlijk te veel is. Sinds maandag avond zit mijn hoofd helemaal vol en ben ik de hele dag door moe. Gelukkig heeft dit ook met de omslag naar het mooie weer te maken haha. Ik kijk al helemaal uit naar het weekend, dit is namelijk geen gewoon weekend.

 

Vrijdag word ik om 19:00 verwacht in Buren. Mijn tweede voorbereidingsweekend van mijn zomerbaan, Flow Reizen, gaat dan van start. Tijdens het eerste weekend ging het meer om alle nieuwe werknemers te leren kennen, dit weekend is echt iedereen aanwezig. Je gaat kennismaken van de mensen met wie je een reis gaat begeleiden. Maar je gaat voor al gezellig doen. Zaterdag is mijn voorbereidingsweekend van Flow Reizen alweer klaar en reis ik door naar de Ardennen. Daar begint mijn voorbereidingsweekend voor de eerstejaars Sportkunde, die vanaf maandag, 16 april, vijf dagen lang gaan survivallen in de Ardennen.

Als ik in de Ardennen ben, kom ik gek gezegd helemaal tot rust. Ik heb dan allemaal lieve en enthousiaste mensen om mij heen, bijna geen contact met Nederland en kan ik mijn ‘innerlijke Jane’ weer naar buiten laten komen. Een week lang lekker slapen in een tent, zitten bij het kampvuur en overdag de hele dag buiten zijn en activiteiten geven aan de eerstejaars. Dit kan verschillen van klimmen tot raften, van grotten verkennen tot pijl en boog schieten.

Ik hoop dat ik na mijn toffe anderhalve dag met Flow Reizen, even helemaal tot rust kan komen in de Ardennen. Ondanks dat ik na zo’n week helemaal gesloopt ben, is het ook weer een week waardoor ik even kan bijtanken. Dit komt denk ik vooral, omdat ik niet meer bezig ben met mijn Instagram, mijn blog, WhatsApp, snapchat etc. Ik ben dan echt bezig met buiten zijn, lekker bewegen en kletsen met toffe mensen.

Je ziet te eerstejaars strijden en binnen vijf dagen nog hechter worden met elkaar. Daar verheug ik mij denk ik het meest op. Zelfs een klas die al meer dan een halfjaar samen is, positief zien veranderen en hechter zien worden in de Ardennen. Als je als klas vijf dagen lang samen bent, je rugzak van 65 liter je houvast is die week en elke dag steeds vermoeider wordt, dan kom je erachter hoe erg je elkaar nodig hebt. Dat proces zien is een van de mooiste dingen die je kan zien veranderen in een groep. Ik kan niet wachten om weer lekker tot rust te komen in de Ardennen.

 

Een niet al te lange blog vandaag, gewoon omdat het kan! Vanmiddag sta ik in het Martiniplaza te helpen bij de Junior Club Dag van FC Groningen. Een dag met de spelers van FC Groningen en duizenden enthousiaste kinderen. Dit wordt een mooie dag!

 

Fijne zonnige woensdag Foodies.

 

 

X Tamar

Reactie schrijven

Commentaren: 0