Melt Ice cream

Wat doe je na het sporten? Heel goed, het ijs van Melt testen. Gisteren werden er drie hemelse halve liter bakken thuis geleverd en ik kon natuurlijk niet wachten om deze ijs smaken te testen. Samen met mijn voetbalkampioen, mijn broertje Tieme van bijna negen jaar oud, testte ik drie smaken van Melt Ice Cream

 

Melt Ice Cream

Voor dat we echt ingaan op de smaken is het handig om te weten wat Melt Ice Cream nou is. Melt Ice Cream is sinds drie weken te koop in Nederland. Al vele maanden lang werd er geprobeerd om dit merk op de markt te krijgen als de naam 'Spoon.' Na lang wachten werd de naam Spoon veranderd en werd er aan ons gevraagd om een goede naam te kiezen. Dit werd Melt. Op 17 mei 2018 was het eindelijk zo ver en kon Melt ijs eindelijk verkocht worden. Via de website https://melticecream.com/ kan je alles vinden over dit merk en de zes smaken die je bij ze kan kopen. 

 

Waarom Melt Ice Cream

Melt Ice Cream is niet alleen super lekker, maar ook nog eens laag in de calorieën en rijk aan proteïne. De Caramel Swirl bevat de minste calorieën per halve liter, namelijk maar liefst 257 calorieën. De smaak Chocolate Lave is de bal met de 'meeste' calorieën, namelijk maar een kleine 345(L). Vandaag test ik drie smaken:

1. Vanilla Cookie

2. Caramel Swirl

3. Marzipan Twist

 

Ik ben benieuwd!

Vanilla Cookie

Het mooie bij deze smaak is dat er niet alleen stukjes koekjes doorheen zitten, maar ook stukjes CHOCOLADE!!! Dit zie je ook meteen zodra je de deksel eraf haalt. Dit heerlijk goedje bevat per 500 milliliter 270 calorieën en per 100 gram krijg je maar 98 calorieën binnen. 

 

Wat gaat er door je heen bij een hap Vanilla Cookie?

Je opent de bak en je ziet meteen de lekkere chocolade stukjes zitten met daarbij de bruine stukjes koek. Zonder een hap met koekjes heb je nog steeds een bite door de chocolade stukjes en proef je een lekkere mix van vanille ijs en chocolade. Bij een hap met koekjes heb je nog een extra bite en proef je naast de chocolade en de vanille ook nog eens de koekjes. Genieten!

500 milliliter ijs, 10 gram vet, 38 gram koolhydraten en 25 gram eiwitten geniet je van zoetige vanille ijs, met lekkere chocolade stukjes en zachte koekjes erdoorheen. 

 

Mening Tieme: uhmm, wel lekker! De smaak van het koekje vond ik het aller lekkerst. Wel was de smaak van het vanille ijs een beetje gek

Mening Tamar: ijs met koekjes is altijd lekker, helemaal met een mix van chocolade stukjes. Wel was de smaak van het vanille wel een beetje gek, wat Tieme ook al zei. Het leek een beetje op de smaak van die vanille vla met die chocolade bolletjes. Weet je dan wat ik bedoel?

Caramel Swirl

Zodra je de bak opent zie je de caramel al door het ijs heen en krijg komt er een heerlijke romige geur op je af. Deze rakker bevat per 500 mililiter maar 257 calorieën en per 100 gram krijg je maar 94 calorieën binnen. 

*Handig om te weten is dat Melt ijs best hard is, dus je kan een bak best een kleine minuten buiten de vriezer laten staan, zodat je daarna kan genieten van heerlijk ijs dat niet te hard is. *

 

Wat proef je?

Wat is het toch fijn als je deksel van een bak afhaalt en je een wit ijs zit met een heel veel karamel vlagen erdoorheen. IJs zonder stukjes, maar wel zo lekker zoet. Het is niet te missen dat dit ijs de smaak karamel is. Ook deze smaak is lekker zoet, waardoor je echt oprecht kan genieten. Met 7 gram vet, 44 gram koolhydraten en 23 gram eiwitten kan je genieten van een halve liter romige, zachte en karamellig ijs. 

 

Mening Tieme: karamel, jaa moeilijk. Hoe smaakte die ook al weer, ik neem nog even een hapje hoor! Gewoon lekker, de smaak. Je hebt helaas geen koekje bij deze smaak. De karamel saus is echt heel lekker.

Mening Tamar: ondanks dat deze smaak zonder stukjes is, is het echt genieten. De karamel saus alleen is genoeg, waardoor je ook niet te veel proeft tijdens een hapje in heaven. 

Marzipan Twist

Last but not least, de Marzipan Twist. Mijn laatste smaak die ik ga testen en als deze net zo lekker en echt is als de smaken van hiervoor, dan weet ik zeker dat het weer genieten wordt. In een halve liter Marzipan Twist zitten 289 calorieën en per 100 gram eet je maar 104 calorieën. 

 

Is het echt zo lekker als het ruikt?

Je haalt de deksel van deze smaak eraf en de aroma van marsepein geur komt meteen op je af. Je ziet een witte/beige kleur ijs. Bij de eerste hap smelt het ijs meteen op je tong en proef je meteen bijna het lekkerste wat er bestaat op de wereld: marsepein. Je zou denken dat dit ijs niet goed voor je zou zijn, aangezien je de zoete smaak van marsepein precies proeft in dit ijs, toch zijn de voedingswaarden echt geweldig. De proeft kleine stukjes in het ijs en jeetje wat is dit lekker. Marsepein kennende maakt snel misselijk door de zoetheid, maar o wat is het lekker!

11,6 gram vet, 38,6 gram koolhydraten en 25,4 gram eiwitten heb je een echt marsepein geniet momentje!

 

Mening Tieme: Tamar zegt:'Tieme ik weet niet of je deze wel lekker vindt hoor, dit is namelijk marsepein'. Tieme zegt:' Ik hou wel van marsepein hoor, dat chocolade koekje van oma met marsepein.' 

Mening: ik vond hem niet super vies, maar ook niet heel lekker. Want het was alleen marsepein ijs en geen chocolade en dat vond ik niet lekker. 

Mening Tamar: je moet van marsepein houden als je dit ijs kiest. Je proeft namelijk echt intens de marsepein. Zelf ben ik best wel een marsepein monster, maar dat houdt wel op na drie à vier happen. Dan word ik echt wel misselijk. Maar drie à vier happen genieten is ook prima!

Conclusie

Een voor een waren deze drie hemelse smaken genieten. De een zoeter dan de ander en de een met meer bite dan de ander. Ik zou gek zijn als ik deze smaken niet zou aanraden. En ik kan niet wachten om ook de andere drie smaken te testen, want dit zijn zeker de lekkerste gezonde ijs maken die ik heb gehad in mijn 19-jarige leven!

 

Lekkerste smaak: Tieme en ik waren er snel over uit. Onze lieveling smaak is de Caramel Swirl. Je karamel saus is lekker en het is niet te veel. Houden jullie mij op de hoogte wat jullie mening is over Melt ijs. 

 

Xoxo

 

Tamar

Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Dorien (maandag, 30 juli 2018 19:10)

    Hoe lang hadden jullie 'm buiten d'r vriezer staan? Ik nu ruim 20 minuten en kan slechts met een lepel erlangs schrapend wat los krijgen.... Smaak is overigens heerlijk (chocolate lava). Natuurlijk kan je er zo niet veel van eten maar arggg wat een kwelling!

  • #2

    Tamar (woensdag, 01 augustus 2018 16:48)

    @Dorien
    O jeetje, dat is wel erg lang! Er werd aangeraden om het ijs 5 tot 10 minuten buiten de vriezer te laten staan en dit werkte bij mij ook. Ik had natuurlijk niet de smaak die jij had, maar het is wel erg vervelend dat het meer dan 20 minuten buiten de vriezer moest. Kan je er wel nog meer van genieten haha