Tony's Special

Niet alleen Tony’s Special, maar ook een speciale dag voor een blog. Het is even tijd voor een verrassing blog vandaag. Waarom? Dit heeft alles te maken met het testen van de wel drie nieuwe Tony Chocolonely smaken.

 

Vorige week vrijdag werden er drie mooie beauty’s bij mij thuis afgeleverd. Omdat de meningen van chocola erg verschillen, besloot ik tijdens mijn vergadering op woensdag avond alle drie de smaken te testen en zo alle verschillende meningen met jullie te delen.

Tony kwam namelijk met de volgende drie maken:

1.       Blond 28% Gekarameliseerde Pecan

2.       Melk 32% Shortbread Karamel

3.       Puur 51% Cacaokoekje Karamel

 

Het wordt natuurlijk weer kouder en kouder weer betekent koude smaken. Heerlijk karamel dus. Wat zijn de meningen van mij en mijn vrienden?

1.       Blond 28% Gekarameliseerde Pecan

Ik ben niet altijd de slimste met mijn opmerkingen. Ik dacht namelijk eerst dat deze reep wit zou zijn. Er zit namelijk sinds twee jaar altijd een witte reep tussen de nieuwe smaken. Toen ik de verpakking opende werd ik dolgelukkig toen ik zag dat de reep niet wit was. Ik ben namelijk geen fan van witte chocola. Ook was het enige wat ik las op de verpakking: Gekarameliseerde Pecan. Ik hou wel enorm veel van pecan noten, dus dit moest match made in heaven zijn. Tot dat ik een hap nam en ik doorhad hoe deze smaak echt proefde…

Blond betekend namelijk net zo goed witte chocola. Dus nadat ik doorhad wat ik proefde slikte ik deze met moeite door met daarbij een heel mooi en moeilijk hoofd. Gekke smaak. Maar smaken verschillen, want een van mijn vriendinnen was meteen weg van deze smaak. Dus ben je een pecan- en een witte chocolade fan, dan is deze reep echt voor jou gemaakt.

 

         Melk 32% Shortbread Karamel

Deze reep is echt GOD-DEL-LIJK! Holy moly, hoe deze reep smelt op je tong en enorm romig wordt is echt genieten. Melkchocolade is altijd goed. Door mijn koemelk intolerantie eet ik dit bijna nooit meer. Voor het testen van de nieuwe Tony’s maak ik natuurlijk een uitzondering, aangezien al deze smaken melk bevatten. Maar deze Shortbread Karamel is zeker een van de beste smaken van Tony’s tot nu toe. De reep is lekker, bevat heerlijke karamel stukjes en heeft op het einde een smaak en na smaak waar je echt U tegen zegt. Dikke aanrader!

 

  Puur 51% Cacaokoekje Karamel

En last, but not least: de pure reep. Ik ben gek op pure chocolade, LOVE IT! Dit is net zoals de eerste reep, een reep waarbij de meningen verschild waren. Als je van pure chocolade houdt, dan is deze reep echt heerlijk. Deze reep is een combinatie van de karamel-zeezout (zonder zeezout natuurlijk) en de Tony kaneelkoekje, vind ik. Zo lekker hoe je de pure cacao proeft in combinatie met het koekje en de romige karamel. Ook is deze voor mij een dikke winner. Maar voor genoeg van mijn vrienden viel deze niet in de smaak en bleef hun stem bij de Shortbread Karamel.

 

Nou, ik zeg: jaag je naar de winkel en haal de drie nieuwe smaken. Van Tony’s heeft zichzelf weer overtroffen, al zeg ik het zelf.

 

Fijn weekend Foodies en see you guys soon!

 

Xoxo

 

 

Tam

Reactie schrijven

Commentaren: 0