3 weken helemaal niets

Ja, je leest het goed. Ik was van plan om drie weken echt gewoon helemaal niets te doen. Dit zou wat worden, want ik had gedacht dat ik dat helemaal niet zou kunnen.

 

 

Teruggekomen van mijn eerste reis uit Lanzarote, met Flow Reizen, was ik kapot. Tijdens zo’n eerste reis leer je veel, wil je veel onthouden en krijg je allemaal verschillende indrukken die ook nog eens energie kosten. Ondanks dat ik enorm had genoten van deze reis, dook ik thuis snel mijn bed in om bij te komen van deze toffe reis. Wel nadat ik alle verhalen thuis had gedeeld natuurlijk.

Het was begin juli en iedereen moest nog naar school of was nog aan het werk. En ik had nu écht vakantie. Geen wekker, geen drukke planning en geen deadlines. Dit had ik allemaal niet tot mijn tweede reis met Flow Reizen begin augustus. De enige verplichting die ik had in de week was werken om maandag in Groningen van 17:00 – 22:30. En verder helemaal niets. Dus mijn dagen bestonden uit: slapen tot 8/9 uur, ontbijten, serie kijken, sporten, serie kijken, avondeten, (soms een feestje), slapen. Ik heb in de sportschool nog nooit zo rustig aan kunnen doen als tijdens de vakantie. Vaak was ik wel twee uur lang te vinden in de sportschool, heerlijk. Maar naast dat ik niets hoefde, had ik heel veel tijd om na te denken. Ik kan eerlijk bekennen dat ik nog nooit zo’n rustige zomer heb gehad, ondanks dat ik in drie verschillende landen ben geweest. Die drie weken niets hebben mij echt goed gedaan.

 

Ik had tijd om na te denken over welke minor ik wilde ga doen (nee, dit weet ik eigenlijk nog steeds niet #stress), maar het meest belangrijke punt: ga ik een half jaar stoppen met school of niet. Afgelopen jaar heb ik een te druk jaar gehad. Te veel tijd voor allemaal andere dingen en bijna geen tijd voor mij meer. Alleen maar school-, werk-, stage-, commissie-, vrienden- en sporttijd. Hierdoor kwam ik er de laatste weken van school achter, toen ik steeds meer tijd kreeg voor mijzelf en ook meer thuisthuis was, dat ik afgelopen jaar eigenlijk helemaal niet écht thuis was geweest. Snap je hem nog? Fysiek was ik in de weekenden wel thuis, maar mentaal en emotioneel eigenlijk niet. In die laatste weken van jaar 2 kwam ik er daadwerkelijk achter wat ik wel niet allemaal had gemist thuis. Hoe snel mijn twee broertjes en mijn zusje wel niet opgroeien, wat er om gaat in de hoofden van mijn zussen en ouders en het aan hun laten weten hoe het eigenlijk gaat met mij. Ik had mijzelf onder andere daardoor de volgende keuze opgelegd:

 

1.       Een half jaar stoppen met school. Paar maanden werken en thuis zijn en daarna doen wat ik al lange tijd wil doen, namelijk reizen.

2.       Doorgaan met school en ervoor zorgen dat ik ook mentaal en emotioneel thuis ben.

 

Moeilijk, moeilijk. Beiden hadden zo zijn voor en nadelen en het gevoel dat ik zomaar zou stoppen met school maakte mij echt heel bang. Daarnaast zou ik dan ook extra werk moeten gaan zoeken, om genoeg te kunnen werken in een week.

Toen ik het hier met mijn baas overhad, leek het wel alsof het zo had moeten zijn. Mijn baas had namelijk veel uren openstaan komende maanden, aangezien een collega veel minder ging werken en een collega bijna zou gaan stoppen. Nou, dit maakte de keuze al bijna gemaakt. Ik heb hier nog een week of twee over na zitten denken en het een beetje besproken met mijn ouders, maar eigenlijk was de keuze al wel duidelijk. Dit vertelde ik ook meteen aan mijn vader toen hij terugkwam van vakantie.

 

‘Pap, ik ga een half jaar stoppen met school! Eerst twee maanden veel werken en dan in november gaan reizen.

 

Xoxo,

 

 

Tam

Reactie schrijven

Commentaren: 0