Reizigers in Thailand

Ik was nog net 24 uur thuis en de koffer was alweer weer ingepakt. Nadat ik thuis was gekomen uit Oostenrijk was het snel alle was in de wasmachine gooien, de volgende dag de laatste spullen kopen met mijn bestie Rink en voordat ik het wist zat ik alweer in de trein onderweg naar Schiphol. Mijn laatste vakantie avontuur ging nu ook echt eindelijk van start!

 

Ik zou de laatste twee weken van mijn zomervakantie te vinden zijn in Thailand. Omdat Rink en ik maar een kleine twee weken gingen, hadden we via AsiaDirect een rondreis door Centraal-Thailand geboekt. 12 dagen reizen en genieten van een nieuwe cultuur was het idee. Maar voordat het zover was, zaten we eerst 11 uur lang in het vliegtuig richting Bangkok.


Rond 18:00 uur zou ons vliegtuig vertrekken. Het tijdverschil is + 5 uur, dus reken maar uit hoe laat wij aankwamen in Bangkok. Het was namelijk nog geen 2 uur donker, of het werd alweer licht en er brak een nieuwe dag aan. Na wat geregel met het vervoer naar ons hotel, was het net 12 uur in de middag en waren we al helemaal gesettled in onze hotelkamer. Nu was het nog even wachten op de koffers en konden we ons opfrissen. Dat ‘even’ kan ik trouwens wel weglaten, aangezien de werknemers van het hotel vergeten waren onze koffers te brengen. Het duurde even, had even wat geregel nodig en toen was het eindelijk tijd om ons op te frissen. We waren supertjes moe en hadden enorm last van de jet leg, maar slapen stond nog niet op de planning. Dus om deze tegen te gaan was het voor mij tijd om lekker te gaan sporten in de sportschool in het hotel. Laat die endorfine maar in mijn lichaam kicken! Alles om de jetleg te verminderen. Zo gezegd zo gedaan, want na een kleine twee uur sporten en een heerlijke douche, waren Rink en ik weer helemaal opgefrist en herboren in Thailand. Ready voor een lunch!

Het was een heerlijke dag Bangkok verkennen en om 21:00 uur plat liggen. Klaar voor de eerste échte dag in Bangkok.
Er stond de volgende dag een fietstocht door centraal Bangkok op de planning in de ochtend, met in de middag het bezoek naar een Tempel en het koninklijk paleis. Een, misschien wel, te lange dag, maar zo de moeite waard. We hadden maar 1 dag in Bangkok en deze hebben we zeker goed benut.

De volgende dag ging de wekker om 6:00uur in de ochtend, want onze reis ging door naar Khao Yai National Park. Een dagje als Freek in het Wild door de jungle toeren en genieten van de natuur. Dat genieten heb ik voor twee gedaan, aangezien ons luxe paardje Rink zijn grenzen aan het verleggen was in de jungle. Allemaal beestjes en modder natuurlijk, iel! Na de jungle tocht gingen we nog naar een mooi uitzicht punt, om vervolgens naar een nieuw hotel te gaan. Het Eco Valley hotel. Super mooi en heel gezellig.

 

De dagen vlogen voorbij, want het was alweer de volgende dag en vandaag zouden we naar Ayutthaya en Kanchanaburri gaan bezoeken. In Ayutthaya bezochten we een hele mooie andere tempel en in Kanchanaburri, de oude hoofdstad van Thailand, bezochten we het afgebrande en afgebroken gedeelte van de oude stad. Zo mooi en heel indrukwekkend om te zien wat er allemaal nog staat qua tempels en beelden. Als laatste brachten nog een bezoekje aan een 80 meter liggende Buddah en aan River Kwai. Als Nederlander moet je hier gewoon een keer geweest zijn vind ik. Daar merk je pas hoeveel inpakt River Kwai heeft gehad op het land. Je weet het wel, maar daar voel je het ook. Daarna kwamen we alweer aan in het nieuwe hotel en konden we weer chillen. Voor mij stond er even wat baantjes trekken in het zwembad op de planning om vervolgens de buurt met Rink te verkennen. Ik verbaas me er nog steeds over hoeveel zwerfhonden er rondlopen in Thailand. Deze avond had een hond even zin in een hapje van mijn been. Ja, ik maak geen grapje. Ik liep iets te dicht in de buurt van een hond en HAP! Gelukkig reageerde ik snel en beet de hond niet door en was er niets aan de hand. Alleen heb ik nu een angst ontwikkeld voor zwerfhonden haha.

Na een overheerlijk luxe en vers ontbijt de volgende ochtend stond de aller laatste activiteit alweer op de planning. Tijd voor een wandeltocht naar de zeven verschillende plateaus van de Erawan watervallen. Na deze in de ochtend te hebben bezocht, brachten we de middag en de avond door op een drijvend hotel. Geen elektriciteit, geen stroom, alleen maar de natuur en het water. Ik had mij heel erg verheugd op het zwemmen in het water, alleen was de stroming veel te sterk en mocht dit helaas niet. Het was een lange middag, want we waren vergeten spelletjes mee te nemen. Dus was het echt relaxen en niets doen.

De laatste tocht was van Kanchanaburri naar Hua Hin. Want hier zouden we de laatste vier dagen verblijven in ons ge-upgrade fancy pantsy 5-sterren hotel. En wat een luxe!  Ik kon mij elke ochtend wel weer verheugen op het ontbijt buffet met pannenkoekjes, wafels, vers brood, tientallen soorten fruit en ga maar door. In deze laatste vier dagen in Thailand hebben we veel gechild, heb ik veel gesport en zijn we veel in de stad Hua Hin geweest. Hebben we een bezoekje gebracht aan het waterpark, zijn we naar het strand geweest en hebben we ons enorm vermaakt op de nachtmarkt.

 

En toen was het alweer tijd om met de taxi naar het vliegveld te gaan. Op een klein incidentje na,  ik had namelijk mijn mobiel in de taxi had laten liggen en deze was al weggereden, verliep ook op de laatste dag alles helemaal goed. Om 19:00uur in de avond kwamen we weer aan in Amsterdam en zat de laatste vakantie er alweer op.

Nog steeds ben ik aan het nagenieten van een enorme fijne cultuur en sfeer in Azië en ben ik echt verliefd geworden op dit land.

 

Maar wat nu? Wat ga ik doen? Volgende week mijn verlossende blog over: wat nu?

 

Voor vandaag is dit het!

 

Xoxo,

 

 

Tam

Reactie schrijven

Commentaren: 0