Herfstvakantie?!

Herfstvakantie?

Normaal gesproken weet je als Hbo-student precies wanneer het vakantie is. Je leeft als het waren naar de vakanties toe. Soms ben je al weken van tevoren aan het tellen hoeveel weken je nog naar school moet, tot die éne week lekker vrij. Dit was iets waar ik mijzelf soms ook wel op betrapte. Tot dit jaar dan.

 

Als je elke week lekker aan het werkt bent, geniet van wat je doet en je eindelijk de voldoende tijd voor jezelf hebt waarvan je wist dat je die zo hard nodig had, dan ben je gek genoeg helemaal niet bezig met de vakantie. Ik kwam er pas vorige week woensdag achter dat het ‘herfstvakantie’ zou zijn, doordat de stagiaires op werk het erover hadden. Super interessant natuurlijk haha.

Wij gaan sinds een aantal jaren altijd een midweek weg met de familie. Een week, waar ik denk, dat iedereen er elk jaar weer naar uitkijkt. 5 dagen lang lachen, gieren en brullen met de broers van mijn (stief) moeder, spelen met mijn nichtjes en neefjes en wat quality time met het eigen gezin. Dit is echt zo’n week waar je sportief bezig bent, je elke dag om 9 uur samen aan het ontbijten bent en waarbij elk gezin een keer kookt of het ontbijt verzorgd. Heerlijk!

 

Het enige nadeel van werken is dat je dan niet de hele week vrij kan vragen. Nog maar 17 nachtjes namelijk en dan ben ik zelf drie maanden weg. Dus ik vond het zelf niet kunnen om de hele week vrij te vragen. Daarom ben ik de helft van de tijd aan het genieten van de familie hier en ben ik de andere helft van de week aan het werk.

Gisteren was het nog geen 12 uur en ik had al gesport, lekker ontbeten met de familie en mijn blog voor vandaag was alweer klaar. Ik kan echt genieten van deze productieve dagen. Heel productief, maar zo gezellig en leuk.

Naast het genieten van de productieve dagen, zie je mij ook altijd smelten bij baby’tjes. Nu is onze familie sinds dit jaar twee kindjes rijker en hoeven mijn oom en tante zich deze week geen zorgen te maken over een oppas. Oma vindt het natuurlijk heerlijk om te knuffelen met haar klein kinderen en anders zijn mijn zussen en ik er wel om lekker te knuffelen. Ik weet niet wat het is, maar baby’s zijn denk ik mijn zwakke punt. Niet eten, niet sporten, maar baby’s. Baby’s zijn zo lief, onschuldig en hebben nog geen flauw idee wat er allemaal gaande is in de wereld. Heerlijk genieten in het moment en je nog nergens ‘te’ druk over hoeven maken. Ik denk dat wij daar nog veel over kunnen leren.

 

Keep that in mind.

 

Xoxo,

 

 

Tam

Reactie schrijven

Commentaren: 0