Ambitions and goals

Dat ik na het backpacken in een soort van dipje ben gekomen was bekend. Dit had niet helemaal te maken met het feit dat het weer in Nederland niet het optimaal is, of omdat ik opeens weer allemaal ‘moetjes’ heb. Nee, dit had ook nog met een andere reden te maken die ik steeds een beetje wegstopte.

 

Toen ik besloot een half jaar te gaan pauzeren met school had ik een doel: mijn rust terugvinden en op reis gaan. Ik werkte drie maanden lang met mijn reis als vooruitzicht. Ook had ik subdoelen:

-          Tijd voor mezelf nemen

-          Mijn rust vinden

-          Nee zeggen

Oftewel positief egoïsme.

Ook tijdens mijn reis had ik elke dag wel een plan, een doel of een ambitie. Elke dag stond er wat gepland, met als doel om meer van de stad te zien en als ambitie om door te reizen naar het volgende land en vooral om te genieten. 

Ik heb zelf een Q&A-boekje die ik als sinds 2017 invul. Elke avond voordat ik ga slapen geef ik antwoord op een vraag van die dag. Vragen zoals: welk nummer laat je goed voelen, op een schaal van 1 tot 10 wat voor risiconemer ben je, hoe is je relatie met eten etc. Nu ik met dit boekje bezig ben in het laatste jaar, zie ik vaak antwoorden uit 2017 voorbijkomen die allemaal over hetzelfde onderwerp gaan: op reis gaan, de wereld over reizen, op vakantie gaan, backpacken en ga zo maar door. Al voor 2017 was mijn ambitie om alleen op reis te gaan. Altijd had ik wel een reden om dit niet te doen. Geen geld, te jong, school, werk en alle andere smoesjes die je hebt als je te bang bent om iets te doen. Nu nam ik eindelijk die stap, kom ik in een dipje terecht en vraag ik me af waarom haha.

 

Nou 3 keer raden? Mijn ambitie is niet meer helder. Hierdoor heb ik mijn doelen niet meer duidelijk en weet ik niet waarom ik doe wat ik doe. Alles wat ik doe, doe ik omdat het zo gepland staat. Ik ga naar school, want het staat op mijn rooster. Ik ga naar werk want dit is afgesproken en ik zie vrienden omdat het maar weer moet ofzo. 

Gelukkig had ik een helder inzicht gisteravond en viel alles na een heel fijn gesprek wat meer op z’n plek. Ik word gelukkig van mensen om mij heen en van mensen helpen. Nog gelukkiger word ik als mensen dingen leuk vinden die ik doe, als ik mensen inspireer met de dingen die ik doe. Afgelopen weekend had ik een smalltalk met iemand op de voetbal die mijn blogs, maar vooral mijn vlogs superleuk vond en dat ik daar maar mijn werk van moest maken. Hier dacht ik daarna niet meer heel veel over na, tot mijn Q&A boek en ik een flashback kreeg naar een aantal jaar gelden toen ik heel graag wilde solliciteren voor drie op reis, maar ja school he. Oo ja, en te jong. Toen viel echt alles op z’n plek.

Mijn ambitie is om later de wereld over te reizen, mensen hiermee te inspireren en hiervan ook te kunnen leven. Denk aan op verschillende locaties over de wereld reizen en werken als freelancer, mensen helpen op verschillende locaties en dan door reizen.

Ik werk al bij een reisorganisatie waarmee ik komende zomer al naar vier hele vette locaties mag reizen. Hier kan ik zoveel andere mensen mee inspireren om ook met Flow mee op reis te gaan, of om bij Flow te gaan werken.

Wat mijn doelen naar ambitie zijn weet ik nog niet precies, maar we hebben een begin en zo hoop ik beetje bij beetje meer duidelijkheid te krijgen over hoe ik mijn ambitie wil bereiken.

 

De motivatie en inspiratie is er weer hoor! Nu de zekerheid en het gevoel boven het denken nog.

 

Dikke kus,

 

Tams

Reactie schrijven

Commentaren: 0