Reisplannen

Ik krijg de afgelopen tijd steeds dezelfde vraag: wanneer heb je je volgende reis gepland? Of ga je nog wel reizen. Deze Motivatingtam zit natuurlijk niet stil en na het backpack succes in Azië kan ik niet wachten om weer op reis te gaan. Lekker op bezoek in een ander land, cultuur snuiven en genieten van de zon en het lekkere eten. Dus snel een overzicht van mijn reisplanning de komende weken.

Pyreneeën

 

Volgende week vrijdag, 26 april, vertrek ik met allemaal outdoor goeroes naar de Pyreneeën. Voor de oplettende lezer is het misschien bekend dat ik vorige jaar ook in de meivakantie naar de Pyreneeën ging. Heel goed! Alleen werd ik vorig jaar ziek en heb ik niet de hele week kunnen meedraaien. Daarom wil ik dat dit jaar graag over doen. Met de eerste-, tweede-, derde-, en vierdejaars outdoor gaan we allemaal toffe dingen doen. De eerstejaars blijven op een vaste plek en krijgen meer technieken over klimmen, voorklimmen, ombouwen etc. De drie andere jaren zijn een week lang in de bergen te vinden. #huts Een week lang gaan wij hiken en bivakkeren in de Pyreneeën. Van wandelen in de sneeuw naar het wassen in een koude beek. En van waterdrinken dat je net vers gefilterd hebt naar het bouwen van een natuurlijke bivak. Ondanks dat ik niet een persoon ben die houdt van de kou, of van het slapen in een bivak, heb ik er wel enorm veel zin in en kan ik niet wachten tot ik daar weer loop. 4 mei komen we kapot weer aan in Nederland en kunnen met geluk 5 mei nog even meepakken. 

Ardennen

 

Nog geen 2 dagen later vertrek ik voor 3 dagen door naar de Ardennen. In oktober gaan alle eerstejaars sportstudenten een week lang hiken en survivallen in de Ardennen. Normaal gesproken is dit altijd in november, tijdens het jachtseizoen. Dit jaar is de Ardennenweek voor het eerst verplaats naar oktober en kunnen wij wat routes gaan veranderen, aangezien wij nu geen rekening hoeven te houden met de jacht. Ik ga samen met een andere jonge van outdoor lesgeven aan de derdejaars, proceslessen. Het is dan belangrijk dat ik weet welke routes er zijn, wat voor problemen en kunnen ontstaan en hoe wij de routes het beste op elkaar kunnen laten aansluiten. Drie dagen lang lekker wandelen door de Ardennen heen en kennis gaan maken met nieuwe routes. 

Canyoningen

Een maandje later, met hemelvaart, ga ik met allemaal toffe mensen voor het eerst canyoningen in Frankrijk. De afgelopen weken ben ik al bezig met touw technieken, zodat ik in Frankrijk meteen kan abseilen van een waterval, zonder dat ik alle techniek nog moet leren kennen. Dit geldt ook voor alle andere mensen die meegaan. Dit zijn ook weer allemaal sportstudenten. Van 6 tot en met 11 juni kan ik dus genieten van water, zon en bergen.

 

Kroatië

En dan gaat het reisseizoen echt van start, namelijk het Flowseizoen. In de zomer werk ik bij Flow Reizen. Een reisorganisatie voor mensen met een geestelijke beperking, autisme, epilepsie etc. Aankomende zomer ga ik drie verschillende reizen draaien. De eerste is dus Kroatië. Dit is een vliegreis, waar ik vervolgens met drie superleuke collega’s en ongeveer 20 deelnemers het land Kroatië voor 12 dagen mag verkennen. 15 juni gaan we los!

 

Frankijk

Na Kroatië is het snel kleren wassen, de tas opnieuw inpakken en dan door naar Frankrijk. Ik kom de 27ste van juni terug in Nederland en de 30ste ga ik door naar Frankrijk. Een hele goede planning, want dan is het vrouwenvoetbal ook aan de gang. En hoe mooi zou het zijn als de Nederlandse vrouwen het zo goed doen dat we in Frankrijk, waar ook de finale is, de overwinning van de vrouwen kunnen mee maken. 11 juli zijn we namelijk pas weer thuis.

 

Franse Alpen

Zelf vind ik het ook altijd wel belangrijk om op vakantie te gaan. Gelukkig heb ik hier deze zomer ook weer tijd voor. Nu is het in Nederland echt snel spullen wassen en de tas opnieuw pakken, want 13 juli ga ik met de leuke outdoor mensen door naar de Franse Alpen. 10 dagen lang mogen we buitenspelen. Hiken, canyoningen, klimmen, kajakken en ga zo maar door. Ik kan hier nu al naar uitkijken. Leuke mensen om mij heen, een relaxte sfeer en hopelijk veel zon. 10 dagen lang lekker actief bezig zijn.

Polen

En dan de laatste reis alweer… #sniksnik 23 juli ben ik weer in Nederland, waar ik gelukkig nog net iets meer dan een week heb voordat ik begin aan mijn laatste reisavontuur van de zomer2019. Op 2 augustus gaat er een pittige reis van start. Net zoals Frankrijk is het een busjesreis, alleen is het ook veel rijden naar de activiteiten toe. Dit wordt even omschakelen en veel uitrusten als het kan. Deze reis is voor de deelnemers ook echt wel dubbel aan het begin, helemaal bij het bezoek aan Auschwitz. Gelukkig doen we die aan het begin van de reis en kunnen we de andere dagen genieten van het mooie en kleurrijke Polen. Dan ben ik rond 13 augustus weer in Nederland en kan ik nog 2 weken even helemaal niets doen, voordat we weer gaan beginnen met school.

 

Wat krijg ik een boost aan energie nu ik dit overzicht zie. Veel reizen, veel nieuwe mensen leren kennen, genieten, ontdekken, mijzelf ontwikkelen en ga zo maar door. Niet normaal joh! Ik denk dat ik verbaasd ben als ik mijzelf zie na de van zomer 2019 vergeleken met nu. Wat zou dat een verschil zijn. I CAN NOT WAIT! SUMMER 2019, HERE I COME!!!!

 

Kusjes,

 

 

Tams 

Reactie schrijven

Commentaren: 0