Drukte voor een week Pyreneeën

Het is weer zover, de meivakantie breekt aan en dit betekent voor de outdoorgoeroes van Sportstudies aan de Hanzehogeschool in Groningen maar 1 ding: een week genieten in de Pyreneeen.
Tijdens mijn afgelopen blog gaf ik al een verkorte samenvatting over mijn reisplannen. Plannen die vanaf morgen allemaal starten. Hierdoor ook een blog op donderdag in plaats van woensdag, want door alle drukte kwam ik er niet aan toe.
Door het drukke paasweekend en voorbereidingen op de Intensive week, een week voor de eerstejaars Sportkunde studenten die kennis gaan maken met verschillende soorten van vitaliteit etc., vergat ik helemaal dat ik al bijna naar de Pyreneeën zou gaan. Vorig jaar was ik fysiek en mentaal op toen ik startte aan deze week, waardoor ik in de bergen echt tot rust kwam en toen pas merkte hoe uitgeput ik was. Die week was voor mij een super leerzame week over mijn lichaam, maar dit jaar wil ik meer kennis opdoen door uit mijn confortzone te stappen en een week lang mee te doen! Natuurlijk was dit vorig jaar ook al mijn doel, alleen liep het toen toch was anders.

Laten we beginnen aan het begin van mijn voorbereidingen: de intensive week. Hierbij mocht ik de week openen met 2 collega’s door een uur lang sport te geven aan iets meer dan 100 leerlingen. 20 minuten body combat, gevolgd door een Gritt ciruit met als cooling down Sh’bam. Toen dit klaar was en ik vol adrenaline zat moest ik door naar mijn herkansing van mijn minor. Die ging prima met het groepje en vervolgens zou ik met een vriendinnetje gaan bakken en ontbijt zakjes klaarmaken voor de Pyreneeën. Het was ondertussen al 3 uur en we moesten ook nog eventjes boodschappen doen. Na veel geklets, geloop en gekocht konden we bij mij thuis aan de slag met 2 vegan receptjes en het maken van ontbijtzakjes. We hadden tijdens een les al berekend hoeveel calorieën we op het minst binnen moesten krijgen, willen we genoeg energie hebben om de hele dag door te kunnen. Door de gezelligheid was ik de tijd vergeten, want om 7 uur had ik een meeting op school. Na overleg zou ik een uurtje later kunnen aansluiten en konden we de ontbijt zakjes afmaken. Toen snel door naar school en had ik al avond gegeten? Nee. 
Ik zat weer echt in het welbekende, oude en slechte patroon van mij zelf. Te veel willen doen op een dag, ook al heeft een dag maar 24 uur. Dus toen ik thuis was om half 10 in de avond en eindelijk kon avondeten, merkte ik pas hoe leeg mijn lichaam was. Ik was al niet helemaal fit en dan ga ik ook nog eens super veel doen op een dag, herkenbaar??? 
Gelukkig zou mijn woensdag een beetje rustiger zijn en zou ik donderdag en vrijdag niets hebben. Dus woensdag was het in de ochtend een bodypump lesje geven aan wat eerstejaars, de laatste spulletjes kopen bij de Bever, enorm veel pijn lijden bij de Fysio door mijn rug, lekker spaghetti eten met Marit, zelf op werk een bodypump lesje geven, een half Sh’bam lesje meedoen want daarna was ik leeg en toen eindelijk chillen thuis. Ik zei ook, een iets rustiger dagje. Ietsjes... Ik kon wel op tijd mijn bed in en heb wel 10 uur geslapen. Vandaag is het wat spulletjes ophalen uit Meppel en IJhorst, wat snack zakjes maken voor elke dag, lekker Netflixen en vanaf 6 een inspiratie bijeenkomst waar ik super veel zin in heb. 

Morgen vertrekt de bus om 4 uur, dus heb ik zo goed als de hele dag om mijn tas zo tactisch mogelijk in te pakken en erachter komen of ik nog dingen mis of niet. Daarna lekker de bus in en dan komen we zaterdag rond 2 aan in de Pyreneeën en kunnen we los. Een week lang hiken en survivallen. Verschillende soorten bivakjes bouwen, elke ochtend beginnen met een zelfgemaakt ontbijt zakje en de avond afsluiten met een, hopelijk, overheerlijk vegan adevnture food zakje. 

Ik heb er stiekem toch echt wel weer zin in, ondanks dat mijn keel geirriteerd is en mijn rug super pijnlijk is. Na dat backpacken wil ik mijn grenzen blijven verleggen en wil ik er meer en meer achter komen wat ik allemaal wel kan, helemaal als ik niet wist dat ik dat zou kunnen.

Vanaf zaterdag ben ik een weekje offline om lekker te kunnen genieten van de natuur! Keep you updated after this week❤️😘

Dikke kus,

Tams