De reisperiode gaat beginnen!

Een aantal week geleden deelde ik met jullie mijn drukke, maar o zo leuke reisplanning voor de zomer 2019. Reizen die ik zelf ga maken, maar ook reizen vanuit werk. Toen ik de reisplanning schreef leek het allemaal nog zo ver weg. Stiekem vond ik dat ook wel fijn, aangezien ik steeds weg was van huis. Even twee keer knipperen en de reizen gaan gewoon al beginnen. Aan de ene kant vind ik dit heel leuk en vooral spannend. Aan de andere kant blijf ik liever in Groningen, omdat ik zo lekker plekje heb, goed in mijn vel zit en het gewoon heerlijk vind hierzo in het noorden. Maar ik mag zeker niet klagen.

Ondanks dat ik het wel weer spannend vind, al die reizen die ik ga doen waarvan ik geen flauw idee heb hoe ze gaan verlopen, weet ik wel dat het waarschijnlijk weer een zomer gaat worden met onvergetelijke ervaringen en die weer veel te snel voorbijgaat. 

WAT IS CANYONINGEN?

Canyoningen is een sport waarbij je de loop van een rivier volgt naar beneden. Als eerste ga je wandelend de berg op en zoek je de start van een rivier op. Vervolgens volg je de rivier en ga je door middel van abseilen langs/door de rivier naar beneden. 

 


Ik hoor sommige mensen al denken ‘Heb je nu al vakantie?’ Nee, eigenlijk heb ik dat nog niet. Maar omdat ik een outdoor minor doe en mij wil gaan richten op communicatiestijlen in een groep en hoe hier beter mee om te gaan, mag ik vanuit school eerder de reizen gaan draaien bij FlowReizen. Dit zodat ik bezig kan gaan met mijn eigen product. Maar voordat de reizen van FlowReizen van start gaan, begin ik met een actieve, waterige en super vette Canyoning week. 

Vannacht vertrekken we naar Du Jura in Frankrijk, om vervolgens in zes dagen de basis te leren over het canyoningen. We, zijn wat mensen van outdoor en paar mensen van de minor. Het bedrijf Unique Experience biedt ons de kans aan om voor een heel mooi prijsje een initiatiecursus te doen van het canyoningen. De initiatiecursus biedt dit bedrijf aan aangezien de basis canyoneer cursus veel ervaring vraagt en de stap heel groot is om een keer de basiscursus te halen. Dus door de initiatiecursus te doen wordt de stap veel makkelijker om de basis canyoneer cursus te halen.

Zelf ga ik mee omdat ik deze sport nog nooit heb gedaan. Ik hou van nieuw en van uitdagingen, dus daarom ga ik mee. Ik vind het belangrijk om nieuwe dingen te blijven proberen in het leven, om uit die comfortzone te gaan. Iets wat zeker gaat gebeuren de komende dagen. Ik ga niet mee omdat ik de basis canyoneer cursus wil halen en het voor mezelf wat makkelijker daardoor maak om die te halen door eerst deze te volgen. Die cursus kan mij eerlijk gezegd gestolen worden. Ik ben er voor de nieuwe ervaringen en leermomenten.

 

De bedoeling is dat we in een week de basistechnieken van het canyoningen onder controle krijgen. Weten welke knopen je moet maken, wat je moet doen in bepaalde situaties en wat je actiepunten zijn als je als laatste man naar beneden gaat. Verder krijgen we in de avond wat extra theorie en momenten om meer te oefenen. Overdag is het dus de canyoning inlopen. Dit betekent een x aantal minuten/uren wandelen de berg op #superzwaar Om vervolgens abseilend van de waterval naar beneden te canyoningen. Ook zullen er punten zijn waarvan je mag springen of waarvan je af kan glijden. Dat springen gaat voor mij nog een uitdaging worden, aangezien ik tijdens het clifdiven in Marokko verkeerd lande in het water en daar nog steeds een trauma van over heb. Iets met een blauwe reet en 2 maanden last van mijn stuitje.

 

Maar ondanks alles ga ik denk ik een super vette en leerzame week tegemoet. Wel een week waardoor ik helemaal gesloopt terugkom in Nederland, maar ook een week waar ik met super vette ervaringen terugkom in Nederland.

 

Lieve mensen alvast een fijn Pinksteren en in mijn volgende blog alles over mijn canyoning week.

 

Dikke kus,

 

Tam

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0