Geen beperking maar een toevoeging

Vandaag ben ik teruggekomen van mijn eerste Flow reis van dit seizoen. Vorige week plaatste ik al een blog over de eerste vier dagen online. Gelukkig hadden we na mijn blog nog een week en hebben wij met z’n allen enorm genoten van de zon, het strand en de gezelligheid. 

Woensdag vertrokken we in de bus richting de Plitvice meren. Hier keken we onze ogen uit toen we een paar van de 90 watervallen zagen en het mooie blauwe water. Heerlijk hebben we daar gewandeld om het water en de watervallen heen. De paden waren wat smal en er waren te veel mensen, dus het gevaar om het vallen in het water, wat beschermt UNESCO-gebied is, was groot. Het ging bijna fout en een hondje werd bijna geplet. Maar gelukkig is bijna niet helemaal! Na een lange en mooie dag stapten we het busje weer in terug naar het hotel.

 

Tijd voor een rust dag. Genieten van de wellness en van helemaal niets doen. Ook wij als begeleiding hadden even een uurtje voor onszelf. Dit vulde ik in met het oefenen van de nieuwe Bodypump release. Ik heb echt genoten van deze rust dag. Bijtanken, zwemmen, spelletjes spelen en slapen. 

 

Vrijdag ging de wekker vroeg, want Venetië stond op de planning. Deze wereldreizigster was nog nooit in Italië geweest dus ik keek er enorm naar uit. Na het bezoek in Venetië was er voor mijn een ding heel duidelijk. Ik ben verliefd geworden op Italië, op de cultuur en de lieve mensen. Ik weet niet wanneer, maar ik ga een rondreis maken door Italië heen. Ik wil graag meer zien van het land, meer leren over de cultuur en meer genieten van het lekkere eten. 

Na Venetië vlogen de dagen voorbij. We gingen een dagje watersporten doen. Helaas was het weer niet ideaal en konden de mensen die wilden parasailen dit niet doen, maar kon er wel worden gewaterskied. Ook ik mocht even op de ski’s staan. Met een lens minder maar een ervaring rijker verliet ik het water na het waterskiën. Verder bezochten we de grotten en haalden we die middag het parasailen in. Ondanks dat het water ruig was, probeerden we ook nog even te suppen en te kajakken. Het koste wat moeite, maar het lukte.

Na een lekker dagje op het water sloten we de dag af met wat drankjes in de club. Ook al was de leeftijd in de club veel lager dan gemiddeld, we genoten ervan met de groep en lagen zelfs nog op tijd in bed.

Maandag vertrokken we in de ochtend naar het eiland Sint Nikola om daar te zwemmen, wat te lunchen en gingen we in de middag lekker shoppen in Porec. Langs de Lush, souvenirtjes kopen voor de groep en wat drinken op het terras.

 

Dinsdag, de een na laatste dag alweer sloten we de activiteiten af met het Aquapark. Wat was dit genieten! Rondlopen door het park, met enorm veel gelach de glijbanen af gaan en vooral wat ouwehoeren met elkaar. Lachen, kletsen en genieten. Dat stond er centraal deze dag. 

Om half 7 doen wij altijd in de avond een praatje met de groep. Hierin vertellen we de planning van de avond en de planning van de volgende dag. Maar dinsdagavond werden wij blij verrast door het feit dat er een paar lieve deelnemers waren die het praatje gingen doen. Hierin bedankten zij ons en kregen we een kado van ze. Zo lief!

Gisteren was het een rustige dag, waarin we alle spullen moesten inpakken en voor 10 uur moesten uitchecken. Waarin we in de middag met z’n allen gingen lunchen om de vakantie goed af te sluiten om vervolgend rond half 11 weer richting Nederland te vliegen. Om half 4 in de nacht was ik thuis. Raakte ik mijn bed aan en viel ik meteen in slaap.

 

Vandaag werd ik wakker, moe maar enorm voldaan. Voldaan door wat ik met mijn lieve collega’s heb neergezet in Kroatië. Voldaan door elke seconde waarin ik de deelnemers heb zien lachen, waarin ik ze heb zien genieten en de momenten waarin ik ze even geen zorgen zag maken.

 

Drie dagen ga ik lekker uitrusten, bijkomen, mijn bevindingen uitwerken en vertrek ik daarna zondag vroeg naar Frankrijk voor mijn tweede reis. 30 juni begint reis 31 naar Frankrijk Dordogne. Ik ben er klaar voor, klaar voor een nieuwe reis, een nieuwe groep en nieuwe avonturen.

 

Kus,

 

Tam 

Reactie schrijven

Commentaren: 0