Een beetje last van (reis)chaos in mijn hoofd

Het reizen is nog zeker niet klaar, want vrijdag vertrekt mijn laatste reis met werk naar Polen. Van Frankrijk ging ik naar Kroatië, toen weer naar Frankrijk en weer naar Frankrijk, was ik een aantal dagen op Zeeland, reisde ik door naar Groningen voor mijn werk in de sportschool, zie ik mijn ouders weer thuis thuis, vertrek ik vanavond voor werk weer eventjes 2 uurtjes naar Groningen, haal ik morgen een busje voor mijn reis naar Polen op in Zwolle en vertrek ik vrijdag dan voor 12 dagen naar Polen. Oftewel, het reizen kan ook wat te veel zijn. 

Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik houd enorm van reizen en het reizen kan mij zeker ook niet genoeg zijn. Alleen merk ik wel dat ik door het reizen meer moeite heb gekregen met het vinden van mijn eigen rust nu ik thuis ben. Ik blijf de drang hebben om dingen te ondernemen en word elke ochtend wakker met zo’n onderbuikgevoel als of ik iets moet doen en het heel druk heb. Terwijl dat nu zeker niet het geval is en ik nu juist mijn rust moet pakken, zodat ik weer met 100% volle energie mijn laatste reis kan draaien. Gelukkig heb ik net een blog voor Bosbeauty (klik hier voor de blog) geschreven die gaat over mijn favoriete rustmomentjes. Dus dit was ook voor mijzelf weer een enorme help. Even een reminder hoe ik mijn eigen rust pak. 

 

Nadat ik 11 juli in de avond terugkwam uit de Dordogne met FlowReizen had ik thuis niet echt de tijd om mijn rust te pakken. Mijn kleding moest snel gewassen worden en 12 juli zat ik in de middag alweer in de trein naar Groningen, want om 12 uur in de nacht, 12 op 13 juli, vertrok ik met een groep outdoor vrienden naar Frankrijk. Dit keer naar de Alpen. Dus 10 en 11 juli reed ik met collega’s in een busje van de Dordogne naar Nederland en 12 of 13 juli reed ik weer naar Frankrijk. Dat was wel even pittig kan ik je vertellen. 

 

Maar ik had dat zelf zo gepland, want ik wilde ook een soort van vakantie hebben tussen mijn werkreizen door.De 10 dagen in de Alpen waren geweldig. Ik had niet gedacht dat de Plusweek (de week dat outdoor studenten 10 dagen kunnen werken aan hun outdoor skills) zo leuk en gezellig zou zijn. Het waren drukke en intensieve dagen, maar dat compenseerde je met de rust die je na het avondeten had. Want in de avond stond er niets meer op het programma. Ik heb genoten van vier dagen canyoningen, een dagje kajakken (niet mijn sport), drie dagen hiken, een dag gletterstijgen en een dag een stadje verkennen. 

Aan het begin moest ik enorm wennen aan het feit dat ik in de avond niet iets hoefde te doen. Na twee reizen met werk, zat het er helemaal ingeprent dat ik in de avond ook nog van alles moest doen. Nu ik zelf weg was, was het echt even omschakelen en had ik na de tweede avond zo’n lichtpuntje van:’ Wacht eens, ik hoef niets te doen als ik dat niet wil in de avond!’

 

De dagen vlogen echt te snel voorbij en opeens zat ik alweer op het station in Nijmegen en was ik onderweg naar Zeeland om mijn vader, stiefmams en mijn zusje op te zoeken. Na een zweterige reis zonder airco weer naar Nederland was ik echt gesloopt en ben ik na een heerlijke douche op de camping in Koudekerke meteen naar bed gegaan. 

Donderdag was het de warmste dag sinds tijden in Nederland en hebben wij met z’n allen enorm genoten van een dagje bij het strand. Echt last van de warmte hadden wij niet gehad. De volgende dag was het weer iets minder en gingen we overdag naar Vlissingen en bezochten wij in de avond de avondmarkt en het mosselfeest in Middelburg. Zaterdag zat ik in de ochtend weer in de trein op weg naar Groningen. Na een reis van 5 uur was ik in het hoge noorden beland, bezocht ik een vriend die na een halfjaar Bali weer in Nederland was en heb ik zondag helemaal niets gedaan. Dit was ook wel nodig na een pittig avondje die ik daarvoor had gehad.

 

Maandag zou ik in de avond, nadat ik anderhalve maand niet had gewerkt bij Sportief90, de bodypump weer geven. Ik besloot de pump in de ochtend mee te doen, zodat ik de choreografie beter zou onthouden. Superslim toch?! In de avond gaf ik zelf de pump, die trouwens echt wel goed ging, en werd ik dinsdag thuis thuis wakker met enorm veel spierpijn. De pump zelf viel mij echt enorm mee, maar mijn lichaam moest zelf natuurlijk weer wennen aan die belasting. Dinsdag heb ik dus echt niets gedaan en ben ik datzelfde vandaag ook van plan. Ik merk echt dat ik de rust nodig heb, dus wil ik die zo goed mogelijk pakken. In de middag even de Lion King zien in de bioscoop en vanavond rijden naar Groningen om een pumplesje te geven. Gelukkig is dat de planning van vandaag. Vrij weinig #whoopwhoop Morgen ga ik alleen even in de middag naar Zwolle om daar even te lunchen met de collega en dan met het busje weer naar huis rijden. Spullen pakken en dan vertrek ik vrijdag ochtend te vroeg (5 uur) naar de locatie om daar de eerste deelnemers op te pikken die te staan poppelen om op vakantie te gaan. Stiekem vind ik elke nieuwe reis bij FlowReizen weer super spannend en ben ik daarom onrustig denk ik. Maar ik weet dat ik goed ben in wat ik doe en ik weet ook dat ik met twee collega’s een top reis ga draaien en dat zij mij heel veel kunnen bijleren.

 

Dus ik probeer mijn rust te pakken waar ik dat kan en ga dan vrijdag beginnen aan mijn laatste reisavontuur van dit zomerseizoen.

 

Dikke kus,

 

 

Tamar

Reactie schrijven

Commentaren: 0