Mijn eerste Q&A

Mijn eerste Q&A

Het mooie aan het hebben van een blog is dat je je planning zo kan aanpassen. Van een Q&A vorige week, naar een Melt ijs test en de Q&A deze week. Wel is het een Q&A met een nieuw recep, nice! Er zijn namelijk een aantal vragen die mij vaak worden gevraagd. Ik denk dat het tijd is om deze onrustigheid van mensen eindelijk weg te halen en te vertellen hoe het echt allemaal zit haha.

 

1.       Hoe vroeg zet jij je wekker voor het maken van je ontbijtjes

Bij deze vraag moet ik altijd een beetje lachen. Mensen hebben altijd het idee dat ik mijn wekker uren eerder zet dan normaal, omdat mijn ontbijtjes veel werk ‘lijken’ te zijn. En juist dat is het mooie aan mijn ontbijtjes. Het lijkt veel tijd te kosten, maar in werkelijkheid ben ik vaak maar 15 minuutjes langer kwijt. Het verschil zit hem ook wel in wat voor ontbijt ik maak. Bij bijvoorbeeld taartjes uit de oven ben je +/- 35 minuten kwijt. De mix kan na 5 minuten in de oven en vaak moet een taartje er 30 minuten in. Maar dit is een echte win-win situatie. Want ik kan mij ondertussen klaarmaken. En als ik klaar ben, is mijn ontbijtje dat ook 😊

 

 

2.       Wat is het ontbijtje waarmee je het liefst ontbijt

Ooeh, deze vind ik lastig. Ik ben namelijk de meest slechtste persoon in het maken van keuzes. Ik sta soms alleen al een kwartier te treuzelen voor de koekjes afdeling in de winkel (ja, ik eet ook gewoon koekjes haha). Ik denk dat dit echt ligt aan mijn bui de avond ervoor. Ik stel mijn wekker af aan mijn ontbijtje. Als ik echt moet kiezen maak je mij gelukkig met twee hele simpele ontbijtjes:

1.       Een bakje kwark, gemengd met eiwitpoeder, en wat fruit en havermout er doorheen.

2.       Rijstewafels/crackers met pindakaas en banaan. En soms wat kaneel en/of havermout erover.

Nu ik zo aan het typen ben, is die laatste wel echt mijn lievelingsontbijt denk ik. Snel, makkelijk en zo lekker!

3.       Wanneer ben jij begonnen met Motivatingtam?

Dit is wel een leuk en kort verhaal. Ik ging in 2016 studeren in Groningen. Dit betekende ook dat ik op kamers wilde, want dat elke keer op en neer reizen zag ik niet zitten. Toen ik in Groningen woonde en mijn eigen plekje had, mijn ontbijtjes ‘mooier’ op de foto kwamen en ik op de +1000 volgers zat, was dit voor mij een reden om mijn gewone account om te toveren in Motivatingtam.

 

4.       Vorige week plaatste je een ijs protein fluff als ontbijt. Wat is het recept?

Goeie, dit recept wilde ik al online zetten deze week. Het leuke aan dit recept is dat je twee ingrediënten altijd kan veranderen, waardoor je nooit gek wordt.

Wat heb je nodig?

-          130 gram bevroren fruit. Bij het ene stuk merk je meer fluf dan bij het andere

-          130 ml melk

-          20 gram eiwitpoeder

-          Topping

1.       Stop alle ingrediënten, behalve de topping, in een blender en mix totdat er geen stukjes meer in de mix zitten.

2.       Doe de mix in een kom en toppen maar. Geniet van je protein ice fluf.

-          Recept komt zaterdag op mijn website

 

5.       Wat is je ochtendritueel?

Een best persoonlijke vraag, maar het kan niet snel te gek bij mij.

Uhmm, in de ochtend gaat mijn wekker vaak rond 7 uur half 8. Zodra mijn wekker gaat pak ik mijn mobiel en stap ik uit bed, nadat ik de wekker heb uitgezet natuurlijk. Vervolgens maak ik mijn ontbijtje klaar, kleed ik mij om, ga ik ontbijten, poets ik mijn tanden en fiets ik naar school of naar stage. Ik ben een echte ochtendmens, dus ik vind het niet heel lastig om uit bed te stappen. Ik weet van mezelf dat ik er ook echt meteen uit moet, anders blijf ik liggen.

 

6.       Wat wil je na de studie doen?

Ooo nee, daar borrelt de stress weer op. Ik weet het namelijk niet. Zoals je misschien gelezen heb heb ik enorme minor keuze stress (lees hier minor keuze stress). Ik denk dat ik eerst moet weten wat voor minor ik wil, voordat ik weet wat ik wil doen na mijn studie. Wel weet ik dat ik de gezondheid kant op wil. Dus denk aan de maatschappelijke kant van bedrijven/verenigingen etc. Maar het kan dan ook gaan over de gezondheid van personen, een op een, bevorderen.

 

 

 

7.       Laatste vraag: waar kijk je het meeste uit van deze week.

Gelukkig heb ik een aantal mooie dingen op de planning staan, dus dat is niet zo moeilijk. Ik ga nog een aantal leuke dingen doen deze week, dus ik kan niet een ding opnoemen.

Ik kijk eerst uit naar het meelopen van de laatste avond van de avond vier daagse met mijn zusje morgen. Ook heb ik super veel zin in zaterdag omdat ik mijn vrienden uit Meppel dan weer zie en als laatste kijk ik uit naar zondag, want dan heb ik de ladiesrun in Groningen met een andere zus!

Reactie schrijven

Commentaren: 0